Om de oecumene te bevorderen participeert de geloofsgemeenschap in de Raad van Kerken Noordenveld.

De Raad van Kerken is een overlegorgaan van kerken in Noordenveld, dat zich ten doel stelt de samenwerking van de aangesloten kerken op een zo breed mogelijk terrein te bevorderen. De Raad wil het middelpunt zijn van gezamenlijke kerkelijke activiteiten in Noordenveld om daarmee gezicht te geven aan de oecumene door dienstverlening, beschikbaarheid, getuigenis, vieringen, acties en ondersteuning van maatschappelijke activiteiten.

De activiteiten worden ontwikkeld en uitgevoerd vanuit de Raad van Kerken en vanuit werkgroepen die een specifieke taak op zich hebben genomen. Ook verzorgt de Raad van Kerken de contacten met de burgerlijke gemeente Noordenveld en kan fungeren als spreekbuis van de aangesloten kerken.

Er zijn maatschappijgerichte projecten vanuit de werkgroep Kerk en Samenleving, een jaarlijks Leerhuis programma en gezamenlijke vieringen zoals de maandelijkse oecumenische vespers.

In de Raad van Kerken Noordenveld zijn vertegenwoordigd:
Doopsgezinde Gemeente Roden
Rooms-Katholieke Geloofsgemeenschap der Triniteit in Noordenveld, Leek en Marum
Protestantse Gemeente te Roden – Roderwolde
Kerk van Peize (Oecumenische Gemeente)
Protestantse Gemeente Norg-Een-Veenhuizen

Triniteit | Actueel