1.  Mijn naam?
Mijn naam is Angelique Cairo. Ik ben geboren in Assen en woon nu weer in Assen, maar ik heb gewoond in Amerika, Berlijn en Groningen. Ik studeer in Groningen maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik heb een bijbaantje in de horeca, voornamelijk bij de voetbalwedstrijden van FC Groningen in de Euroborg.

2. Wat zijn de “helpende” aspecten van je werk of hobby?
Ik heb verschillende stages gelopen bij diverse organisaties. Bij YMCA- jeugdwerk ben ik bezig geweest met het begeleiden van stagiaires en nieuwe projecten te ontwikkelen om jongeren te verbinden met de kerk. Bij mijn huidige stage begeleid ik vluchtelingen in hun asielprocedure.

3. Wat had je niet graag willen missen? Waar verheug je je op?
Ben & Jerry’s ijs! Mij mag je altijd wakker maken voor een bakje cinnamon buns. Hiervoor ben ik echt altijd in de stemming. Of ik nou ontzettend vrolijk of zeer verdrietig ben. Verder is het ook nog eens een fair trade product.

4.  Wat vind je van de uitspraak van een bisschop: “als de kerk niet dient, dient ze nergens toe!”
Ik ben het ermee eens. Alleen ben ik wel van mening dat iedereen op zijn of haar manier dient en dat het de ene keer wat meer zal zijn dan de andere keer. Dus ook in de periodes dat de kerk wat minder dient, is zij er alsnog voor mensen die haar steun nodig hebben en bij haar terecht kunnen.

5. Wie zijn voor jou de melaatsen in de maatschappij?
“Als ik kon toveren” is een nummer van Herman van Veen, dat mij bijna tot een idealist had gemaakt. Ik zou veel mensen willen helpen en de wereld veranderen tot een plek waar iedereen in vrede en harmonie met elkaar leeft.

6. Wat zijn voor jou belangrijke contacten of mensen?
Mijn moeder is een belangrijk, interessant, bijzonder en inspirerend persoon voor mij en ik denk ook voor vele anderen. Zij heeft een groot hart en wil zich voor alles en iedereen inzetten. Ze geeft niet op en werkt met de harde hand van liefde.

7.  Wat was een leermoment in je leven?
Ik ben erachter gekomen dat niet iedereen altijd in staat is om hulp te ontvangen. Ik wil mensen verder helpen en me daarvoor inzetten. Maar er moet ergens in hun lichaam en geest een intrinsieke motivatie zijn die aangewakkerd kan worden. We moeten samen werken aan doelen en ambities nastreven.