De oplossing van de vraag van Christien van Bakel
In een van de eerste mailtjes kregen we een zoekopdracht van Christien van Bakel: Rara, waar draai ik (niet?) omheen?

Nu nog even de oplossing:
Ik loop elke dag een rondje om de koeienstal. Alleen of samen met iemand van mijn gezin. Dus links of rechts langs de stal met in de verte uitzicht op onze privé Pingo Ruine. Door een zweepslag kan ik zover niet komen.
Maar toch na de eerste week door de hele familie van Bakel 96,5 km gewandeld.

Wat heerlijk 30 graden en een zonnetje
Ondanks de warmte in Melbourne – 30 graden – hebben Mans en Hilde de Boer de afgelopen dagen 23 km gewandeld. Samen 46 km dus.

240221 de boer combi

‘Wij zijn naar de botanische tuin geweest en naar de National Gallery, die zijn eigen ‘manneke pis’ heeft.

240221 verhoeven 1Jan Verhoeven heeft gisteren aardig wat km gewandeld rondom Hoorn en vandaag gefietst naar Amsterdam heen en terug: Samen 31,5 km.

Vanmorgen maakte Wenny Visser een vroege wandeling van 7,5 km omdat er vanmiddag regen werd voorspeld. De wandeling ging van Katwijk via PanBos naar de volkstuin in Wassenaar. De man van Wenny was daar aan het klussen en oogstte boerenkool.

240221 visser combi

Vanavond dus een heerlijke verse stamppot!

Vandaag fietste Betty de Groot van Megen naar Ravenstein 19 km. (vooral tegenwind, op een OV-fiets zonder versnellingen). Betty vindt dat ze zeker 5 km heeft bijgedragen. Helemaal mee eens!

Helaas, een klein groepje
De RK Wandelaars wandelden uitgedund vandaag, wegens ziekte van een paar deelnemers. Maar evengoed lekker gelopen door Veenhuizen, altijd mooi. We liepen deels op verharde wegen, maar ook op bospaden.
In het dorp kwam Jopie een bekende tegen; zo kwamen we terecht bij de Buren, de Huiskamer van Veenhuizen in het witte gebouw dat vlakbij de RK kerk staat. Het is zelfs de RK kerk geweest, voordat het jarenlang als school in gebruik was.

240221 Veenhuizen combi

Het bruist er van activiteiten voor ouderen en voor ieder die gezelligheid en bezigheid zoekt. Ontmoeting, yoga, eens in de maand samen eten en nog veel meer. Dat alles gerund door vrijwilligers. Op de zolder is nog te zien dat het vroeger een kerk was.
Mooi om te zien dat deze mensen de saamhorigheid van het dorp in stand houden. Maar wij moesten weer verder met onze wandeling en kwamen uit bij het voetbalveld om onze koffie te drinken. En ook daar was een aantal vrijwilligers druk bezig met onderhoud. Zo zie je maar, samen kunnen we veel doen. Het lijkt onze Vastenactie wel.
Met zijn vieren liepen we 20 km.

Een van de trouwe leden van de RK wandelaars Iemkje Zwart is herstellende van de griep en liep haar eigen rondje. 2 km in Marsdijk.

Van Ad en Wil Merts uit Zutphen kwamen, na een drukke week met kleinkinderen en een lichte griepaanval, de eerste 40 km binnen. Ze staan genoteerd.

Marjorie Bos heeft het druk gehad met andere dingen. Maar toch nog 4 km.

En ja…. dan komt er zo’n vraag binnen

240121 bouma 3Hallo Truus,
Wij zijn deze week op wintersport en wandelen is lastig. Ik ben geen held op de ski’s. Ik ben bang voor de snelheid en wil graag de controle houden. Maar de omgeving is zo vreselijk mooi. Ik probeer het skiën toch en heb de hele week les.
TELLEN SKI KILOMETERS OOK MEE?
De kilometers van de afgelopen dagen bij elkaar opgeteld: 40.
In overleg met Jan, het andere jurylid, doen we dat voor één keer. Extra inspanning en moeite willen we belonen. Maar we delen het wel door 2. Dus komen er 20 kilometers bij.
Zet ‘m op Paulien, dan komt er vast nog wat bij en veel plezier.

Vlak voor sluitingstijd
Dan op de valreep nog 6 km van Yvonne Vos. Zij heeft gewandeld bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork in Hooghalen.
Van Herman en Paula Oosterman samen gewandeld, gewerkt in de tuin en op weg naar de tennisbaan, samen toch maar weer mooi 30 km.
En Herman constateert: Het wordt lente in Leek! Nou, bij ons in Bovensmilde nog niet echt, Herman.
Ludo en Itty Oostendorp liepen samen 4 km.

Dat was dan weer de oogst voor vandaag. We zijn inmiddels aan het einde van de eerste etappe gekomen en met de tweede etappe begonnen. Daarin gaan we op weg naar Czestochowa in Polen.
Dit filmpje van Joep laat zien waar we langs komen en geeft veel interessante informatie.
Veel kijkplezier dus!!

Fijne avond maar weer en welterusten voor straks.

Jan en Truus