vastenactie 300

Lieve mensen,
Ik begin even met iedereen te bedanken voor de goede wensen. Langzaam, veel te langzaam natuurlijk, krabbel ik er weer bovenop. Maar het wordt nog geen afstanden wandelen de komende week. Als het zonnetje komt, ja dan misschien ‘een stukkie’.
Ik hoop straks nog wat in te halen.

Vandaag liepen we richting Gietzrwald in Polen. Morgen komen we door dat Maria-oord op weg naar Warschau. Jan houdt de afstand bij en het plaatsen van de nieuwe filmpjes. Ik ben af en toe nog even de kluts kwijt. Maar het komt helemaal goed.

De vastenwandeling van Bernadette Beunders
Bernadette heeft vanaf 18 februari, ondanks het slechte weer heel wat gefietst, gewandeld en gezien.
In haar woorden: “De tweede vastenwandelweek begon weer lekker regenachtig, guur en met veel wind. Niet zo fijn voor mij, want ik hou van de zon en zie uit naar het voorjaar.
De gebruikelijke fietstochten naar mijn werk heb ik gemaakt. 2 x 28 km : 4 = 14 kilometer.
Via een leuke route naar de Baggelhuizerplas gefietst: 3 km. Achter die plas ligt een bos, weliswaar particulier, maar je mag er nu wél in. 5 kilometer gelopen.
Woensdag weer een rondje Zeijen van 10 kilometer.
Donderdag gefietst door Amsterdam en vandaar naar Baambrugge via de Ronde Hoep. Al met al zo'n 40 kilometer = 10 km wandelen.
Zaterdag nog met mijn kleinzoon gefietst vanuit Baambrugge naar Abcoude (verrekend 5 km). Ook zaterdag in Zwolle rondgelopen, zo'n 3 kilometer.”
De 50 km tellen we erbij.

Dan kwamen er ook nog 19 km binnen van Leida Westenbroek.

De kilometers van deze twee mensen zijn gisteravond door Jan al in de stand van zaken meegenomen.

Dit komt er vandaag bij:
240226 rodenburg 1Henny Rodenburg maakte zondag ondanks de regen nog een mooie wandeling in het ‘Natuurschoonbos’ achter haar huis.
Zelfs de zon brak even door en liet zien hoe ontzettend nat het overal is.

Met nog wat van afgelopen woensdag samen 11 km.

Janneke en André Draaijer maakten zondag nog een avondwandeling bij maanlicht: 9,5 km. Vandaag met de koude wind maar een beschut rondje gelopen; samen 13,5 km.

Van Hilde de Boer kregen we al snel antwoord op de vraag:
Wat is er nou alternatief aan de groentetuin?
Let op: “Alles is gebouwd met gerecycled materiaal. Alle groente en bloemen zijn biologisch. Er is een plek waar men onder begeleiding zijn fiets kan repareren met gebruikte spullen. In het winkeltje worden alleen biologisch spullen verkocht en op het marktje home/made producten/kleding/sieraden e.d. Het speeltuintje is ook heel natuurlijk.
Vandaag gaan we naar Tasmanie waar vast ook weer gewandeld wordt.”

240226 tweebeeke 1Yvonne Tweebeke had gisteren een architectuuruitje in Almere. 10.000 stappen heb ik gemaakt. Ik doe nooit aan stappentellers, maar mijn fotomaatje wel. Dus 7 km erbij.

Van Karin Bosman kregen we ook een flink aantal kilometers.
“Ik zal ook maar eens wat doorgeven. 42 km, wandelclubje, Balloërveld, tochtjes rondom Rolde, huis-, tuin- en keuken loopjes. Veel in de tuin gewerkt, dus wel vermoeid maar weinig kilometers. Fietsen 76 km: 4 = 19 km (Tau-overleg, de markt, de bioscoop etc.). Samen 61 km.
Ik zal proberen wat vaker mijn voortgang te melden.
Hartelijke groet aan alle lopers en fietsers!”

Truus Fransen wandelde afgelopen week 16 km.

Herma Steenkist heeft afgelopen week 11,4 km gewandeld en 24 km gefietst samen 17,5 km.

240226 visser 1Wenny Visser pakt de draad weer op in de nieuwe week.
Ze begon deze week met een retourtje strand/boulevard, uiteraard te voet, van 7 km.
Aan de boulevard staat het witte kerkje van Katwijk, Andreaskerk, met het beeld van de vissersweduwe met haar zoon. Gelukkig zijn die tijden voor de vissers voorbij.

Joke Kingma geeft 13 km door. Zij is nu een aantal dagen in de priorij waar zij vrijwilligerswerk doet. Ze heeft ons nog een mooie foto beloofd.

Herman en Paula Oosterman leverden nog 48 km aan. De oogst van vrijdag, zaterdag en zondag. Herman wandelde en fietste 28 km bij elkaar en Paula 20.
Top!! Petje af.

Van Marjorie Bos vandaag nog 5 km.

240226 vos 1Yvonne Vos had samen met Henny Rodenburg de wekelijkse wandeling met het damesclubje in het Mensingebos. Heen en terug op de fiets = 6 km is 12 : 4 = 3 km. En 2 x 5 km wandelen en Yvonne alleen nog 6 km gefietst.
Even rekenen: 14,5 km.

Tot slot de Portugese kust
Van onze oudste kleinzoon Joep onderstaand verslagje en de ‘heerlijke’ foto’s van een schitterende Portugese kust en de ZON!!!!
“3 ½ week heb ik rondgereisd door het Iberisch schiereiland. Prachtige steden zoals Madrid, Granada en Malaga bezocht. In Tanger geweest en weer terug naar Sevilla. Uiteindelijk eindigde de reis in de Algarve in Portugal met een vierdaagse wandeling als onderdeel van De Rota Vicentina.

240226 joep combi1

Ik begon in Lagos en eindigde in Vila do Bispo. Verspreid over vier dagen 93 km gelopen door verschillende soorten landschappen; langs de kust, over kliffen, over het strand, over grasvlaktes en door het bos. Bijzonder dat er zoveel afwisseling in het landschap zit in zo’n relatief klein gebied. De Rota Vicentina heeft veel etappes dus er is ongetwijfeld nog veel meer te zien! Ik ‘doneer’ met mijn bijdrage de 93 km van de wandeling aan de Vastenwandeling.”

240226 joep combi2

Nog even de laatste cijfers: vandaag 191 km geteld; staan nu op totaal 2280.

We eindigen dus met een zonnig gevoel.
Voor straks lekker slapen en morgen…. gezond weer op.

Jan en Truus