palmpasen frontOp Palmzondag vierden ruim dertig kinderen in de overvolle parochiekerk van Assen de feestelijke intocht van Jezus Christus in Jeruzalem.

palmpasen 2Met palmtakjes of prachtig versierde palmpasenstokken in de handen herleefden ze het moment waarop Jezus, gezeten op een jonge ezel, door een jubelende menigte werd onthaald.
Aan het begin van de intocht werden de palmtakken en de palmpasenstokken gezegend en besprenkeld met wijwater.

De zaterdag ervoor werden de kinderen verwelkomd in het parochiehuis om hun palmpasenstokken te versieren met crêpepapier, broodhaantjes en lekkernijen. Samen met hun ouder(s) of familie werkten de kinderen aan hun stokken en kregen de kinderen de kans om het geloof op een creatieve manier te beleven.
Het was een mooie start van de Goede Week.

Charlotte van der Werf

palmpasen 4