Overleg met pastor Garcia
Midden maart vond het reguliere overleg plaats tussen het bestuur van de statie Gieten en pastor Garcia. Een kleine greep uit de besproken punten:

• er passeerden ideeën voor het jaarlijkse gezamenlijke uitje en de statieavond/-middag van de staties Gieten en Rolde.
• de Actie Kerkbalans 2024 verloopt tot nu toe volgens verwachting, dat stemt tot dankbaarheid.
• de voorbereidingen voor de aanschaf voor een nieuw altaarkleed zijn in volle gang; we verwachten binnenkort een definitief besluit te nemen.
• we ontwikkelen een 'draaiboek' voor katholieke uitvaarten die plaatsvinden in de Dorpskerk.

Vieringen en diensten in Dekelhem
Eens per twee weken vindt er op de vrijdagavond in het woonzorgcentrum Dekelhem in Gieten een viering/dienst plaats voor de bewoners. Ook pastor Garcia neemt deel aan het voorgaan in deze vieringen.
Het bestuur ontving een dringende oproep om de groep vrijwilligers te komen versterken. De groep vrijwilligers helpt met het ophalen en terugbrengen van de bewoners van Dekelhem die graag de dienst willen bijwonen. Tijdens de dienst ondersteunen zij daar waar nodig is. Nadien wordt er geholpen bij het koffie­ schenken.
U bepaalt zelf, wanneer en hoe vaak u ingezet wilt worden.

Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden? Dat kan via het onderstaande mailadres. Uw hulp en aanwezigheid wordt zeer gewaardeerd.

Het jaarlijkse uitje van de staties
Na een succesvol uitje in september 2023 beraden de besturen van de staties zich over een geslaagd vervolg in 2024. Er wordt gewerkt aan een reisje naar het Kloostermuseum in Ter Apel met aansluitend een gezellig samenzijn. De datum kunt u alvast noteren: zaterdag 21 september 2024.
Over de inhoud en de praktische uitwerking leest u een volgende keer meer.

Vieringen in de Dorpskerk en in de Jacobuskerk
Vanwege de Dodenherdenking op de Kerkbrink in Rolde zal de viering in de Jacobuskerk op 4 mei a.s. om 18.00 uur beginnen en niet zoals gebruikelijk om 19.00 uur. U begrijpt, dat deze afwijkende aanvangstijd eenmalig is. In deze viering gaat pastor Garcia voor.
Voor deze viering bent u van harte uitgenodigd.

Dodenherdenking en kranslegging
Ook dit jaar zal er op 4 mei een vertegenwoordiger van de statie Gieten namens de geloofsgemeenschap een krans leggen bij het herdenkingsmonument voor het voormalige gemeentehuis. Vooraf vindt er om 19.00 uur een herdenkingsplechtigheid plaats in de Dorpskerk. Weet u welkom.

Redactie: Annemiek Deddens-Deiman  |  Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  |  Tel. 06 5395 3443

Maria Tenhemelopneming | Actueel

Maria Tenhemelopneming | Contact