vastenactie 200Wat we nodig hebben zijn verhalen van hoop. En dan het liefst verhalen van gewone mensen, die de wereld niet gaan redden, maar die wel het verschil maken op de plek waar ze thuis zijn. Daarom vertelden we u over hoe mensen in beweging komen voor elkaar in onder ander Zimbabwe.

In meer dan dertig landen steunt Vastenactie ruim zeventig projecten van heel gewone mensen die de moed niet opgeven en steeds opnieuw beginnen. Opnieuw beginnen, tegen de stroom in. Zoals dit ook prachtig te zien is in het voorjaar, als ook de natuur steeds weer opnieuw ontwaakt. Zelfs met een veranderend klimaat.
Het is een uitdaging om zelf ook iets bij te dragen aan dat nieuwe begin. Om zelf in beweging te komen voor een ander. Verhalen van de mensen over de hele wereld helpen daarbij. Die laten zien dat echt in beweging komen begint met omzien naar elkaar.
En dat is iets wat we allemaal kunnen.

Dank dat u met ons meeging op die reis van hoop.

Veel parochianen lazen elke dag een bladzijde van de vastenkalender. Er werd enthousiast gebakken en in menige tuin staan nu de kleurrijke viooltjes. Maar ook in de parochie werd de Vastentijd gezamenlijk beleefd, onder meer door de mooie vastenwandeling en de estafettekaars die in alle locaties heeft gebrand.
Zoals beloofd geven we nu de opbrengsten van de verschillende activiteiten in onze locatie: de vastenkalenders (samen met de andere locaties verkocht) na aftrek van de drukkosten € 749,69; de koek-en-taart actie € 168,00; de verkoop van violen € 483,50; collectes, stortingen, melkbus en vastenzakjes € 726,30. Elders kunt u lezen welk bedrag er namens de gehele parochie naar de Vasten­actie wordt overgemaakt.

We vertrouwen erop dat Thandelike en haar kinderen de hoop niet hoeven op te geven in deze ook voor Zimbabwe zorgelijke tijd.
Wij zijn dankbaar voor de inzet van zovele vrijwilligers aan alle activiteiten. Met elkaar hebben we toch echt wel een steen verlegd!

Namens de VOM, Yvon van Diemen, Marijke Velting en Henny Rodenburg

Triniteit | Actueel