Dit jaar vieren we als R.K. Parochie H. Franciscus van Assisi het 10-jarig jubileum. En dat doen wij met leuke, mooie en feestelijke activiteiten, zoals daar zijn: muziekoptredens door parochianen en een kerststallententoonstelling.

Gedurende al die tien jaren werken de locaties Assen, Roden, Zuidlaren en de staties Rolde en Gieten samen om onze parochie op een fijne en goede wijze in stand te kunnen houden.
De Franciscusdag zal het startpunt zijn voor een aantal feestelijke bijeenkomsten, die door en met de verschillende locaties georganiseerd zullen worden en bestemd zijn voor alle parochianen.

Muziek centraal in Rolde
Aan de staties Rolde en Gieten is gevraagd om een middag te organiseren waarbij muziek centraal zal staan. De parochianen wordt gevraagd of zij een muzikaaI optreden willen geven in de Jacobuskerk te Rolde om zo alle aanwezigen een mooie muziekdag aan te bieden. Op zondag 9 februari 2025 heeft u de gelegenheid om uw muzikale groet aan een ieder over te brengen. Dat is 's middags van 14.00 tot ongeveer 17.00 uur.
Aarzel niet, maar meldt u aan als u het leuk vindt om op welke wijze dan ook, muzikaal iets ten gehore te brengen. Dit kan door zang of instrumentaal, solo of in een gezelschap. Als u zich daarvoor wilt opgeven, ontvang ik graag bericht over wat u ten gehore wilt brengen, met of zonder instrument, alleen of met anderen samen, en ook graag bij benadering de tijdspanne. Enne... u hebt nog geruime tijd om te oefenen.
Wilt u zich opgeven, dan verneem ik dat graag via deze mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wij zijn heel benieuwd naar uw reacties.

Cor Koridon, Statie Rolde en Gieten

Kerststallen-tentoonstelling in Zuidlaren

Zoals u ook al heeft kunnen lezen is een van de activiteiten in het komend jubileumjaar een tentoonstelling van kerststallen. Deze vindt plaats van zondag 8 t/m zondag 15 december a.s. in de kerk in Zuidlaren. Alle dagen geopend van 14-16 uur en op woensdag en vrijdag ook van 19-21 uur.
Het duurt nog even, maar de tijd gaat snel. Het is dan ook handig om nu al te weten hoeveel kerststallen er ongeveer getoond kunnen worden. Hoe meer, hoe leuker. Klein, groot, allerlei soorten kerststallen zijn zeer welkom.

Heeft u een kerststal en mogen wij hem een week tentoonstellen, neem dan contact op met Janneke Rouwkema, secretaris van de locatie Zuidlaren, tel. 050 5921 775; mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wij gaan uiteraard zorgvuldig met uw kerststal om. Er zijn zelfs glazen vitrines beschikbaar.
Wij hopen op veel aanmeldingen zodat we een interessante tentoonstelling kunnen maken.

Hilde de Boer, locatie Zuidlaren

H. Franciscus | Actueel