­

We hebben iets...
voor jou en voor jou
en voor jou

agenda 5a

alle video's

livestream vieringen

In de parochiebestuursvergadering van 9 oktober werden onder meer aan de volgende onderwerpen aandacht besteed.

• Er wordt met veel dankbaarheid en tevredenheid teruggeblikt naar de parochie bede­ vaart naar Lourdes, de jongerenreis naar het pausbezoek in Brussel, de Franciscusdag op
6 oktober en de parochiebedevaart. Het PB bedankt iedereen die de bovenstaande activiteiten mogelijk heeft gemaakt.

• Het collecteschema 2025 van het Bisdom wordt ongewijzigd overgenomen. Helene Meijer zal de PCI vragen een datum voor de PCl-collecte aan te leveren; het is de bedoeling dat dit een gezamenlijke datum voor alle drie de locaties is. Daarna wordt het schema toegestuurd aan alle locatieraden om de locatie specifieke collecte-data toe te voegen (de collectes die het PB heeft vastgesteld kunnen niet worden gewijzigd) .

• In alle drie de locaties wordt gewerkt aan de actiepunten van het gebouwenbeleidsplan. Zuidlaren is al enige maanden bezig en Roden en Assen starten dit proces in deze maand.

• Voor de opvolging van pastor Erich heeft het PB een procedure vastgesteld, waarbij nu eerst het pastoresteam aan zet is voor wat betreft de inhoudelijke aspecten. Daarna zal het PB zich buigen over de meer organisatorische aspecten en, indien van toepassing, zal ook de vertegenwoordiging vanuit de locatieraden aan bod komen.

• De grafrechten voor pastoor Beeres zullen worden gedragen door onze parochie. Dit zal worden vastgelegd en met de familie worden besproken.

• De administratieve afwikkeling van de ziekteperiode van pastor Erich is door Hans besproken met het bisdom. Dit zal een flinke impact hebben op de kosten voor 2024.

• De pinautomaat voor de parochie is geregeld. Na zijn terugkeer van vakantie zal Hans Fikkers hier verder mee aan de slag gaan.

• De archivering bij het Drents Archief zal eerst met het bisdom besproken gaan worden, vanwege de vele vragen die e.e.a. oproept betreffende privacy, toegankelijkheid en eigenaarschap. Wel gaan Joep en Helene aan de slag met de inhoud van de archiefkast in het parochiehuis. Er zal gearchiveerd gaan worden volgens de richtlijnen van het Drents Archief, te beginnen bij het jaar 2015.

• Truus Konijn doet aan de hand van een aantal foto's een voorstel om de vacatures voor vrijwilligers op een inzichtelijke manier onder de aandacht te brengen. Dit veelbelovende idee wordt verder uitgewerkt en zal dan weer besproken worden.

• De aanwezige PB-leden stemmen in met het verwarmingsprotocol voor de komende winter. Dit zal met locatieraden gedeeld worden.

• De factsheet Veiligheid is in een bijeenkomst met vertegenwoordigers van alle locaties besproken. Een goede sessie waar naast veiligheid ook het onderwerp van de BHV (bedrijfshulpverlening) aan bod kwam. Dit zal verder met het bisdom worden besproken.

• De begroting voor activiteiten in het jubileumjaar wordt goedgekeurd.

• Het PB stemt in met het op feestelijke wijze afscheid nemen van pastor Erich in maart 2025. Het PB zal dit verder uitwerken met de locatieraad van Roden.

Joep Coppes, vicevoorzitter

H. Franciscus | Actueel

H. Franciscus | Contact

Dr. Nassaulaan 3c
9401 HJ Assen
Tel. 0592-313029
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

­