KBO 200Het bestuur van KBO van de afdeling Noordenveld-Westerkwartier wil de leden informeren over de uitkomst van een aantal actiepunten.

Na het overleg in maart jl. is het bestuurlijk overleg van KBO met PCOB vervolgd op 16 april. We houden de KBO-leden inhoudelijk op de hoogte van de verdere samenwerking en de mogelijkheden voor ontmoeting met elkaars leden.

Het bestuur heeft een besluit genomen over vervanging van het voormalige KBO-PCOB magazine. Volgens afspraak in de ALV hebben de leden de eerste drie nummers van het magazine ONS op proef ontvangen. Op basis van de spontane beoordelingen van leden en bestuur is besloten met ONS verder te gaan.

Onze penningmeester heeft conform het conceptvoorstel in de algemene leden­vergadering de contributie voor 2024 definitief bepaald op € 28,50 per lid voor alleenwonend en € 43,50 per twee leden samenwonend.

Nieuwe naam
Een belangrijk openstaand actiepunt voor het bestuur is de nieuwe naam voor onze vereniging KBO Noordenveld-Westerkwartier. De suggesties door leden aangegeven bij de ALV-vragenlijst willen we serieus ter harte nemen. 1/3 van de aanwezige leden wil de naam KBO voor onze vereniging voortzetten en 2/3 wil (of accepteert) een nieuwe naam.
Het bestuur ziet in de antwoorden ook belang van leden voor doorgaan in onze katholieke traditie. Immers, we gebruiken kosteloos de sociale ruimten in onze Triniteitskerk en vieren traditioneel Kerstmis met een kerkdienst en een zeer gewaardeerd, gezellig samenzijn. De samenkomsten van parochianen in de wekelijke vieringen, in kerkdiensten, in bijeen­komsten en in het vrijwilligerswerk, zijn veelal ook ontmoetingen van KBO-leden.

Bij de ANBO (Algemene Bond voor Ouderen) in Leek hebben destijds veel leden hun lidmaatschap opgezegd. Binnen het bestuur ligt de vraag of 'katholiek' in de nieuwe naamgeving voor een (proportioneel) aantal ex-ANBO-leden een reden kan zijn om geen lid te worden van onze vereniging. We willen nadrukkelijk ook uitstralen dat iedereen, die zich in onze doelstelling herkent, welkom is. Het bestuur heeft het in beraad en houdt de leden op de hoogte van ontwikkelingen.

Onze leden hebben veelvuldig aangegeven dat ze samenkomen vooral in eigen huis of in de omgeving op prijs stellen. Daar wordt door het bestuur rekening mee gehouden.
Blijft daaraan gekoppeld de vraag open staan of en op welke wijze we samen met de bekende woensdagmorgen-groep iets kunnen ontwikkelen, waardoor meer leden wekelijks gelegenheid krijgen voor gezellig samen­ komen.

Harry Delemarre, voorzitter

Triniteit | Actueel