vastenactie 200Ook dit jaar hebben de VOM-groepen in de parochie ieder afzonderlijk maar ook gezamenlijk diverse activiteiten georganiseerd en uitgevoerd waarmee geld is ingezameld voor de vastenactie.

Er zijn vastenkalenders gemaakt en verspreid, taarten gebakken en violen opgekweekt. De verkoop daarvan heeft een mooi bedrag opgeleverd evenals de speciale kerk(deur)collectes.
En een mooi bedrag is ook bijeen gewandeld door de deelnemers aan de parochiële wandeltocht. Onder het thema 'Maria op weg naar Franciscus' is een virtuele wandeltocht langs verschillende Europese Mariabedevaartsoorden van ruim 11.000 km gehouden van Assen naar Assisi, de geboorteplaats van de beschermheilige van de parochie.

Bijna 150 parochianen hebben met een donatie aan de Vastenactie een startbewijs ontvangen om samen op weg te gaan. leder heeft dat op een heel eigen manier ingevuld: niet alleen in de eigen directe woonomgeving, maar ook in vakantieplaatsen of tijdens visite bij familie, vrienden of kennissen verder weg.
Dagelijks is via de mail en de website van de parochie verslag gedaan van de ervaringen en de wandelavonturen van de deelnemers. Tegelijkertijd zijn met behulp van foto's en filmpjes verhalen verteld over de bezienswaardigheden en bijzonderheden langs de wandelroute.

vastenactie 2024Mooi bedrag voor project
Zo is in de vastentijd (dit jaar van 14 februari tot 29 maart) op verschillende manieren een totaalbedrag van € 4522,37 bijeengebracht als financiële bijdrage van onze parochie aan het landelijke vastenactieproject. Dit project richt zich op vrouwen, jongeren en mannen in Zimbabwe om ze te helpen aan voldoende middelen van bestaan door waterputten te slaan, moestuinen aan te leggen en naaimachines te verschaffen.

Allemaal heel erg bedankt!
Heel veel parochianen hebben zich ingezet om bovenstaande activiteiten te laten slagen. Dat zijn er te veel om ze hier allemaal te noemen. Wij willen iedereen, die op enigerlei wijze heeft bijgedragen aan het mooie projectresultaat, heel hartelijk bedanken.

Namens de VOM-groepen,
Henny Rodenburg en Gerda Klein Koerkamp