Op 23 januari was er een algemene ledenvergadering van onze KBO-afdeling, waarin een aantal belangrijke besluiten genomen moesten worden. De antwoorden van de leden over de opmerkingen op de eerder toegestuurde vragen waren belangrijk voor de besluitvorming over de toekomst van onze KBO-vereniging Noordenveld-Westerkwartier.

In de Algemene Ledenvergadering, waar 36 leden aanwezig waren, is met grote meerderheid besloten tot voortzetting van onze afdeling. Omdat er te weinig financiële en sociale voordelen zijn bij aansluiting bij KBO­ provincie Groningen is besloten dat niet te doen.
Nu het ons jarenlang bekende KBO Magazine door opheffing van de Unie KBO niet meer geleverd kan worden, hebben we voor alle leden voor drie maanden een proefabonnement op het magazine ONS geregeld. Daarna volgt een voorstel aan de leden en nemen we het besluit om ons als vereniging te abonneren op ONS of niet.
De meningen van de leden over een nieuwe naam voor onze afdeling/vereniging waren verdeeld. Er is nog geen besluit genomen. Het bestuur overweegt de door de leden ingebrachte varianten, waarbij ook de vraag of 'katholiek' in de naamgeving belangrijk is, of anders een neutrale naam.
De mogelijkheid tot samenwerking met PCOB Roden wordt in overleg met hen nader onderzocht.

Lezing Wim en Carla Griep
Dinsdag 12 maart om 14.00 uur is er in de sociale ruimte van onze kerk een lezing door oud-parochianen Wim en Carla Griep. Ze zijn vanaf 2013 enkele jaren uitgezonden geweest naar Tanzania voor een internationale ontwikkelingsorganisatie. Carla heeft vooral gewerkt aan de verbetering van een lerarenopleiding. Wim heeft van alles gedaan wat er op zijn pad kwam.
Ze komen ons graag vertellen over hun ervaringen en dat laten zien met beeldmateriaal. Ook belangstellende niet-KBO-leden zijn welkom.
De kosten zijn € 3,00. Graag tijdig aanmelden bij Leo Lelivelt: email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 06 3637 5235 of 0594 515 906.

Harry Delemarre

Triniteit | Actueel