leerhuis RodenDe oecumenische leerhuiswerkgroep verzorgt woensdagavond 23 oktober de lezing "10 miljoen mensen voeden en toch duurzaam?'; die wordt gegeven door Alle Bruggink, emeritus-hoogleraar en gepensioneerd medewerker van DSM.

leerhuis brugginkWelvaart is voor steeds meer mensen bereikbaar, maar die heeft zijn grenzen. We kunnen niet meer om de negatieve effecten op de natuur heen, de natuur raakt uitgeput. Kan het tij nog gekeerd worden? Hebben we hiervoor voldoende kennis en technologie in huis? Er zijn veel positieve antwoorden. Geloven we dat en gaan we hiermee aan de slag? Maar hoe zit het met de boeren en hun protesten?
Deze avond willen we de mogelijkheden bespreken om de wereld op duurzame wijze te voeden en wat hierbij de kansen zijn voor Nederland.

De lezing begint om 20.00 uur in kerkelijk centrum Op de Helte, Touwslager 125 te Roden. De toegang bedraagt € 5,00. U kunt zich per e-mail opgeven bij Yvonne Vos: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Meer informatie vindt u in de leerhuisfolder op het rek achter in onze kerk en op de website.

Yvonne Vos

Triniteit | Actueel