De afgelopen tijd is de werkgroep Oecumenisch Leerhuis Assen een aantal keren bij elkaar geweest om weer een aantal avonden voor het Leerhuis voor te bereiden.

De eerste sprekers zijn al benaderd, maar we hebben nog niet van iedereen fiat gekregen, dus we kunnen nog geen definitieve data doorgeven. Ook de plaats van samenkomst is nog niet bekend.

Als thema hebben we gekozen: 'De leegte voorbij'.
De seculiere samenleving heeft voor een groot deel afgerekend met religie, maar daardoor is een gat ontstaan in het hart van de samenleving. Er bestaat geen gedeeld geloof meer, geen verhaal dat ons leven betekenis geeft. Het lijkt wel alsof de samenleving een 'leeg hart' heeft.
Hoe ziet dat lege hart eruit en hoe gaan we er mee om? Hoe vinden we toch weer samen een inspirerende weg om verder te gaan?
Daarover gaat het in het nieuwe seizoen van de Oecumenische Leerhuis.

Zodra we meer weten over het definitieve programma, laten we u dat weten.

We vragen uw aandacht voor de volgende avond, met als thema:
'Spreken is zilver, zwijgen is fout'

over de taak van de kerk in het politieke debat.
Inleider: Bert Altena (was eerder stadspredikant in Assen)
Datum: donderdag 24 oktober
Plaats: Adventskerk, Lindelaan 49, Assen