Op 8 september vierden we de opening van het kerkelijk jaar. Dit jaar had deze dag een feestelijk tintje. Na de goed bezochte eucharistieviering konden we in de voorzaal genieten van koffie met zelfgebakken taart en even bijpraten.

zuidlaren openingVervolgens gingen we terug naar de kerkzaal, waar onze organiste Elena al op ons wachtte. Zij had zich bereid verklaard om een mini-concert op ons orgel te geven.
Elena trakteerde ons op drie min of meer klassieke stukken die ze eerst kort toelichtte. Zij liet ons met prachtig orgelspel horen dat je naast kerkmuziek ook andersoortige muziek op een gewoon kerkorgel kunt spelen.

Na dit mooie concert keerden we terug naar de voorzaal waar we bij een drankje en een hapje nog even konden nazitten.

Hilde de Boer

Maria ten Hemel Opgenomen | Actueel