Onze Zuidlaarder geloofsgemeenschap kent in totaal ongeveer 40 werkgroepen, rollen en functies die door vrijwilligers worden ingevuld.

Het gaat daarbij om parochianen in de locatieraad, koorleden, kosters, koffiezetters, de bloemengroep, de schoonmaakgroep, het KBO-bestuur en nog veel meer. In totaal gaat het om ruim 60 parochianen die zich op de een of andere manier inzetten om onze locatie 'draaiende' te houden. Vrijwilligers maken het verschil!

Als blijk van waardering voor al deze vrijwillige - zeg maar gerust 'Pro Deo' - inzet voor onze locatie had de locatieraad alle vrijwilligers uitgenodigd voor een gezellig samenzijn op 15 mei. Ruim 20 vrijwilligers hadden gehoor gegeven aan deze uitnodiging.

Na een woord van welkom en van dank door locatievoorzitter Hilde de Boer was er eerst koffie met heerlijk - ook door vrijwilligers gebakken - gebak; heerlijk en zeer professioneel gemaakt, alsof we in een aflevering van 'Heel Holland Bakt' waren beland.

vrijwilligers zuidlaren 1

vrijwilligers zuidlaren 2vrijwilligers zuidlaren 3

Vervolgens werden we opgedeeld in vijf teams die elk hun vaardigheden moesten laten zien in vijf verschillende spellen, zoals pionnen zien om te gooien met een houten tol, 'sjoelen' met kleine houten 'kaasjes; of een lijn trekken 'in spiegelbeeld'. Leuk om met elkaar te doen.

Nadat het winnende team een aardigheidje had gekregen was er tijd om gezellig met elkaar nog wat na te praten onder het genot van glaasje wijn of een biertje, uiteraard mét droge worst en kaas. Al met al een leuke avond, en een uitstekende gelegenheid om elkaar (nog) beter te leren kennen.

Mocht u interesse hebben om als vrijwilliger samen met andere parochianen ook uw steentje bij te dragen aan het 'levend' houden van onze geloofsgemeenschap, meldt u dan aan bij één van de leden van de locatieraad, of bij één van onze vrijwilligers.
Zij helpen u graag bij het vinden van een rol die past bij uw capaciteiten of vaardigheden!

Kees Krijnsen

Maria ten Hemel Opgenomen | Actueel