logo parochie 10 jaarNiet alle parochianen kunnen of willen mee naar Lourdes. De jaarlijkse parochiebedevaart is dan ook gewoon op het programma blijven staan. De werkgroep Parochieondersteuning nodigt u weer van harte uit om mee te gaan.

De bestemming ligt vast, de datum ook: dinsdag 8 oktober a.s. Wij zijn van harte welkom in het klooster van de zusters Franciscanessen in Denekamp.
bedevaart klooster denekampHet prachtige klooster ligt verscholen in het Twentse groen om de hoek van het gezellige plaatsje Denekamp en Ootmarsum. Wat in 1875 begon als 'helpende hand' is uitgegroeid tot een gemeenschap van 650 zusters. Momenteel zijn er in Denekamp nog zo'n 40 zusters over.
Sinds jaar en dag verzorgen zij ouderen en zieken, dragen zij hun steentje bij aan het onderwijs en helpen mensen in nood.

In de kapel van het klooster vieren we de Eucharistie o.l.v. pastor García, met begeleiding van orgelspel en zang door de zusters.
Na de viering is er in het klooster koffie en thee met Twentse krentenwegge. Tijdens de koffie vertellen de zusters in het kort iets over de geschiedenis van het klooster. Daarna bent u nog in de gelegenheid om een wandelingetje te maken in de prachtige tuin.

bedevaart ootmarsumRond 13.30 uur rijden we via een mooie route naar het sfeervolle kunststadje Ootmarsum. Bij een aantal van u vast wel bekend, maar altijd leuk om rond te kijken of een terrasje 'te pakken'.
De bus zet ons heel dicht bij het centrum af, zodat ook parochianen die wat minder goed ter been zijn, toch kunnen genieten van dit gezellige stadje met verschillende bezienswaardigheden en een leuk galerie- en winkelaanbod. Voor iedereen wat wils in ieder geval.

Na het bezoek aan Ootmarsum rijden we weer terug naar Assen. Maar voor we bij het kerkplein uitstappen, genieten we samen eerst nog van een heerlijke maaltijd bij Chinees Restaurant Peking in Assen.

Ook deze keer hebben wij ervoor gekozen om met de bus op pad te gaan. Het 'samen onderweg' zijn heeft toch ook wel iets, vinden wij.

Het programma van deze dag in het kort:
We vertrekken om 8.15 uur vanaf het kerkplein in Assen.
Rond 10.30 uur verwachten we aan te komen in Denekamp, waar om 11.00 uur de Eucharistieviering begint.
Om ca. 13.30 uur rijden we richting Ootmarsum.
Om 16.30 uur stappen we weer in de bus richting Assen.
We verwachten rond 20.30 uur weer thuis te komen.
Rollators kunnen mee aan boord!

De kosten bedragen € 55,- p.p.
U kunt zich aanmelden bij Jopie Kingma en Truus Konijn.
Telefoon en mailadres:

Wacht niet te lang met aanmelden!! We hebben voor max. 60 personen plaats in de bus. Op basis daarvan hebben we ook de deelnamekosten berekend.
U kunt zich aanmelden vóór 1 oktober a.s. door het verschuldigde bedrag van € 55,- over te maken op rekeningnummer NL 57 INGB 0005 725971, t.n.v. J.M. Kingma, o.v.v. Bedevaart Denekamp.

De werkgroep Parochieondersteuning,
Jopie Kingma en Truus Konijn.

H. Franciscus | Actueel

H. Franciscus | Contact